Isnin, April 25, 2011

Hari Keluarga UTP 2011

 Tahun ni majikanku  menganjurkan Hari Keluarga 2011 di Tambun. Bermakna ini kali ke 2 kami berkeluarga di sini. Warna tema tahun ini ialah kuning. Jadi seawal pagi jalan menuju ke Tambun disusuri oleh kenderaan yang penumpangnya berbaju kuning.
 Kanak kanaklah yang paling gembira sekali. Acara belum bermula tetapi mereka telah memulakan acara sendiri. Siapa boleh tahan bila melihat air kolam yang jernih itu.

 Kelihatan ramai kumpulan berbaju kuning. Walau bagaimanapun tiada kumpulan berbaju merah. Jika tidak bertempur pulak macam di Thailand tempohari.
 Mereka ni menumpukan perhatian ke kawasan permainan dan pentas. Di situ ada berlangsung permainan dan diselang seli dengan cabutan bertuah.

Yang turun dari pentas pasti gembira sebab ada hadiah misteri yang dimenangi. Di atas pentas Si Nabil (sandang kain biru) dan Si Angah (bertopi putih) terus mengumumkan pemenang selanjutnya. Yg pastinya tahun ini aku masih tak bertuah jugak. Aku cuma pernah menerima cabutan bertuah pada tahun 2007. Itu pun disebabkan jumlah hadiah melebihi jumlah kehadiran. Mewah tahun tu.
 Aku sempat meronda dengan isteri sekitarnya. Jadi gambar gambar berikut adalah sebahagian pemandangan di dalam Lost World.
pepohon yg tumbuh diatas bukit batu kapur
 
 Siapa ada binatang bawah ni boleh jadi kaya. Aku belum pernah lihat lagi sebelum ni. Ada orang kata ia boleh didapati didalam batang kayu balak yang reput. Betul atau tidak tak pasti.
 
 
 
 
 
 
 Di sini juga ada 3 ekor harimau. Aku tak ambil gambar harimau tersebut sebab pagi pagi mereka tidur. Penjaga zoo tu kata harga seekor sama dengan harga kereta BMW baharu. Aku pun tak tahu berapa harga kereta tuh. Yang pastinya dah tentu ratusan ribu. Kalau aku ada duit banyakpun dah tentu juga aku tak beli harimau tu, BMW belum tentu lagi.
 Semoga hari keluarga ini akan mengeratkan silaturrahim dikalangan kakitangan dan ahli keluarga masing masing demi menuju matlamat yang satu iaitu meningkatkan produktiviti diri kearah membangunkan organisasi bagi menyahut tuntutan Ilahi.

Tiada ulasan:

Catat Komen