Khamis, Mac 22, 2012

Selepas 2 Tahun

Gambar di atas aku rakamkan 2 tahun lepas. Ketika menuju ke dalam masjid aku berdiri di depan pintu 45 Al-Fath, merenung sebentar pelbagai jenis kren bagai jari jemari bercakaran melaksanakan kerja kerja pembinaan ruang tambahan masjid. Tidak dapat membayangkan lagi bagaimana akan jadinya masjid ini kelak setelah siap nanti.
Ditakdirkan oleh Allah, minggu lepas aku berdiri kembali di tempat yang sama, memegang kamare yang sama serta hati dan perasaan yang sama merakamkan pembinaan masjid yang masih berjalan dengan lancar. Pembangunan yang dibina demi memastikan umat kepentingan umat kemudian yang mengungkapkan bahawa keagungan Allah semakin diperbesarkan melalui ibadah Haji dan Umrah.
Di muzium segala persoalan tentang pembangunan seperti di atas dapat dijawab bersasarkan model masjid apabila siap kelak. Pembinaan di sisi kiri Bukit Marwah akan dapat menampung jumlah jemaah yang tidak dapat masuk ke ruang masjid.

Ya Allah, aku telah berdoa agar Kau menjemput aku kembalai ke bumi suci Mu itu, maka kabulkanlah doaku seperti terkabulnya doa ku sebelum ini. Amin.

4 ulasan:

  1. amin..smga doa en yasin dimakbulkan oleh Allah S.W.T.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam jijasakura

      moga makbul

      Padam
  2. Salam YB... cuma sayangnya sekarang bukit sofa dah dikurung cermin. Kalau dulu kakak boleh bergambar bertenggek kat bukitnya walau taklah tinggi kan. Sebelum mula sae kan kita lambai kaabah kita berdiri di bukit ini dulu.... tinggal kenangan.

    Masjid kucing pun dah tak ada lagi dah sekarang - sayang masjidnya cantik lagi masa diruntuhkan. Semua sebab nak besarkan keliling MH. Rindu nak tengok dan kenangan makan dibelakang Hilton Hotel masih bersemadi - YB dah dapat melepas rindu bila baru aje ke sana lagi. Kakak rindu nak ke sana juga... Allah rindunyeeerrr....

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam kakzakie,

      sekarang ni dah macam macam perubahan kat sana. Segalanya utk keselesaan jemaah di masa hadapan.

      Kalau kita ada azam, insyallah Allah akan lorongkan jalan utk kita sampai ke sana. Wallahuaklam

      Padam