Jumaat, Februari 20, 2015

'Road Show' Liwat, 'Road Show' Altantuya..Mana Penting?

Hukuman dah dijatuhkan kepada Anwar. 5 tahun dipenjara dan dalam tempoh itu musuh politiknya bolehlah berasa aman sedikit. Tempoh tersebut sepatutnya difokuskan kepada isu isu lain yang lebih penting. Rupanya ruang kesempatan itu tidak dimanfaatkan malah seolah olah mahu lagi bergaduh dengan Anwar yang telah diikat tangannya.
Pada asasnya jika dipenjara bermakna bersalah. Yang nak buang masa pergi menerangkan kepada orang ramai, mengapa? Takut orang menuduh kamu bersekongkol dengan mahkamah? Tidak puas kerana masih ramai orang tak percaya Anwar salah. Atau pun terlalu simpati dengan nasib Saiful.
Sekarang ini isu besar timbul berkenaan Sirul akan mendedahkan kejadian bunuh Altantuya. Adalah lebih baik buat penerangan kepada rakyat yang PM kita tidak terlibat. Tidak cukup sekadar mengatakan karut, karut. Tiada siapapun yang mahu menjaga nama baik PM daripada terpalit dengan kes hina ini. Apakah burit Saiful lebih penting daripada nama baik PM? Lebih baik memberi fokus kepada isu yang belum selesai berbanding isu liwat yang telah tamat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan