Isnin, Jun 16, 2014

Allahyarham Pak Ngah Shamir Bin Mahiram

Pak Ngah adalah adik kepada arwah bapaku ia itu anak yang ke 3. Allahyarham telah menghembuskan nafas terakhirnya pada 10/6/2014 bersamaan hari selasa pada waktu 12:38 pm setelah sebulan dimasukkan ke HKL.

Setelah kematian bapaku arwah Pak Ngah telah lebih mengambil berat hal adik beradik ku. Terserlah di hatinya akan perasaan ingin melihat kami terus kuat mengharungi kehidupan yang mendatang. Pemergian arwah ayah tatkala usianya 40 tahun dan anak anak mula membesar memang perit untuk diterima. Akan tetapi ketentuan Ilahi lebih mengatasi segalanya. Segala dugaan kehidupan hanya disandarkan kepada emak. Akan Allah tidak membiarkan hambanya. Pak Ngah banyak membantu. Di usianya yang masih muda hingga berkeluarga, kasih dan bantuan yang diberi tidak berkurang. Bagai rahmat diturunkan oleh Allah isterinya (mak Ngah) mempunyai pekerti serupa dengannya. Syukur kami memiliki mereka. Jasanya dan Mak ngah tidak dapat aku sebut satu persatu apatah lagi untuk membalasnya dengan harta dan wang. Aku yakin Allah menilai setiap pengorbanan yang mereka curahkan.

Ya Allah, kami redha dengan ketentuanMu ini. Ya Allah kami pasrah dengan ujian ini. Namun aku berharap kepada Mu agar dikuatkanlah iman ini. Agar diringankan tulang belulang ini untuk beribadah kepadamu. Agar kau terima amalan ini. Agar jika ada kebaikan daripada penyerahan diri ku ini kepada mu maka ada manfaatnya buat orang orang yang kukasihi yang telah pergi dahulu daripada ku. Al-fatihah.

Tiada ulasan:

Catat Komen