Selasa, September 07, 2010

Lebih Terang

Lampu kalimantang jenis baru
Kebanyakan rumah kita menggunakan lampu kalimantang ataupun florescent. Lampu ini memberikan cahaya lebih terang berbanding lampu mentol walaupun masing masing menggunakan tenaga elektrik yang sama.

Tahukah anda kini terdapat di pasaran sejenis lampu kalimantang yang mampu memberikan kecahayaan lebih terang. Ianya adalah keluaran syarikat Philips. Perbezaan dengan lampu lain boleh dilihat pada penutup kiri kanan lampu tersebut di mana ianya berwarna hijau. Ruang yang menggunakan lampu ini akan akan lebih terang berbanding ruang yang menggunakan kalimantang biasa. Kita boleh lihat perbezaannya yang jelas.

Terdapat beberapa ciri kebaikan pada lampu ini. Jaminan ini diberi sendiri oleh syarikat pengeluar tersebut.
80% kurang makuri
Jangka masa hayat lebih panjang

Walaupun sudah lama masih lampu masih putih
 Oleh kerana mempunyai spesifikasi yang lebih sudah tentu harganya pun lebih. Di tempat saya ianya dijual dengan harga RM7 berbanding lampu biasa RM5. Walaupun harganya lebih sedikit tetapi memberi kepuasan kepada cahaya yang dilimpahkan.

Oleh kerana cahayanya tidak menyilaukan ia dapat membantu kecergasan mata yang berpanjangan. Mengurangkan mengantuk ketika membaca. Oleh itu lampu ini amat sesuai dipasang didalam bilik bacaan.

Untuk keterangan lanjut anda boleh melayari sesawang Philips Malaysia.
Tempelan ini sekadar perkongsian, tiada maksud untuk memuji muji dan jauh sekali mendapat royalti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan